Reclamen a la TV pública d’Astúries que emeti un informatiu diari en asturià

0
135
El web de RTPA tampoc no ofereix notícies en asturià.

L’Acadèmia de la Llengua Asturiana (ALLA) ha tornat a demanar “passos urgents” en l’ús de l’asturià a la radiotelevisió pública d’Astúries (RTPA) que vagi més enllà d’una “visió entre etnogràfica i costumista”. L’Acadèmia ha reclamat una entrevista amb el director general de la RTPA, Antonio Virgili, per reclamar-li que s’emeti un informatiu en asturià cada dia i que aquesta llengua s’usi en retransmissions esportives i documentals.

Virgili va ser ratificat al capdavant de la RTPA el 2015, amb els vots favorables del Partit Socialista, del Partit Popular i d’Esquerra Unida (IU). Socialistes i IU, al seu acord de govern rubricat després de les eleccions de 2015, van incloure el compromís d’incrementar la presència de la llengua a la radiotelevisió pública. L’acord, però, ja va ser criticat per l’ALLA, que el trobava poc ambiciós.

Altres entitats de la llengua també critiquen la política seguida per la RTPA. Aquest agost, per exemple, la Junta per la Defensa de la Llengua Asturiana (XDLA)denunciava el “desinterès” de la televisió pública per l’únic programa infantil en aquest idioma. Abans, la XDLA havia acusat Virgili de mantenir l’asturià “més sota mínims del que ja estava” en la radiotelevisió pública.

Segons dades de la XDLA, el percentatge de programació en asturià a la televisió pública d’Astúries se situava el 2013 en el 4,6%. A la ràdio encara era més baix, de l’1,8%.

*Nationalia

Sense comentaris

Deixa un comentari