Un joc per aprendre català a través de codis QR, d’una escola de Valls, guanya el Concurs Tísner

0
521

Els jocs, a més de ser una eina molt important en la socialització de la canalla i un element d’estímul de la cooperació i la convivència, ofereixen unes possibilitats enormes per a l’aprenentatge de la llengua. En el cas del Concurs Tísner, una iniciativa de la Comissió de Jocs i Joguines de la Plataforma per la Llengua, l’acció didàctica és doble: es fa servir una llengua utilitària concebent i realitzant el joc, i, és clar, jugant-hi després.

Així doncs, alumnes de 5è i 6è de primària de 66 aules d’arreu de Catalunya han conegut aquest diumenge els guanyadors del Tercer Concurs Tísner de Creació de Jocs de Català. Els més de 900 assistents, entre alumnes, mestres i familiars, que s’han aplegat a l’Estació del Nord de Barcelona també han pogut veure l’exposició de totes les propostes lúdiques basant-se en l’ús de la llengua catalana que els nens i nenes van crear (cliqueu aquí).

El projecte guanyador ha estat CatQR, de la classe de sisè del Col·legi Claret de Valls (Alt Camp). És una proposta original que combina el joc de taula tradicional amb la tecnologia, ja que permet practicar el català al mateix temps que es generen codis QR. De fet, el joc ha estat dissenyat i imprès amb una impressora en tres dimensions. CatQR té sis blocs (ortografia, lèxic, frases fetes, lletreig, endevinalles i ‘fa mal a les orelles’). El jugador ha d’escollir un dels àmbits i, amb un dispositiu mòbil, ha de llegir la pregunta a través del codi QR, que pot ser en format text, àudio o imatge.

El projecte guanyador ha estat el CatQR, de la classe de sisè del Col·legi Claret de Valls (Alt Camp)

El segon premi ha estat per al joc Planetes de síl·labes, fet pels alumnes de sisè de primària de l’escola La Muntanya d’Aiguafreda (Vallès Oriental), una proposta que consisteix a ser el més ràpid a prémer el polsador per respondre preguntes sobre la llengua. El podi del 3r Concurs Tísner el completa el joc El Misteri del quadre, una creació dels alumnes de cinquè de primària de l’Escola Salvador Dalí de Figueres (Alt Empordà) que consisteix a recuperar un quadre de Salvador Dalí que s’ha perdut per algun punt de Catalunya i retornar-lo al museu.

El segon premi ha estat per al joc Planetes de síl·labes, fet pels alumnes de sisè de primària de l’escola La Muntanya d’Aiguafreda (Vallès Oriental)

 

3rpremifigueres_1494763552_700

A més dels tres guanyadors, el jurat ha atorgat quatre accèssits als jocs Atrapa les mosquiparaules, de l’escola Mare de Déu del Carme del Prat de Llobregat (Baix Llobregat); Fent camí per Catalunya, de l’Escola Joan Bruguera de Girona (Gironès); Barbatori, del Centre Educatiu Projecte de Barcelona (Barcelonès) i Boig per la llengua, de l’escola Vedruna de Berga (Berguedà).

El jurat, format per Salvador Alsius, Màrius Serra, Oriol Comas, Xavier Garriga, Jaume Cela i Isabel Romano, ha avaluat la creativitat, la dinàmica i la integració del català. Tenien, a més, una maqueta real del joc de cada aula, per poder-ne jutjar l’estètica, la dinàmica, l’originalitat i la integració de la llengua en el desenvolupament dels jocs.

L’acte d’entrega dels premis de Creació de Jocs de Català ha estat presentat per l’actor Toni Albà i ha tingut l’actuació del grup Xiula!, que ha estrenat el videoclip de la seva cançó Juga, juga!, produït per la Plataforma per la Llengua.

Font. Plataforma per la Llengua

 

Sense comentaris

Deixa un comentari